یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
منتخب دیگران چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۲۲:۳۹

آمریکا خواهان قطع واردات نفت ایران از سوی شرکای خود شد

باشگاه خبری فراساحل: منابع خبری از تصمیم واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن شرکای خود جهت قطع کامل واردات نفت از ایران خبر دادند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا نوشت: کشورهایی که از ایران نفت می‌خرند، باید با بازگشت تحریم‌‌‌‌های آمریکا علیه تهران برای قطع کامل واردات نفت از 4 ماه نوامبر (13 آبان) آماده شوند. این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: قصد داریم جریان تامین مالی ایران را قطع کرده تا بر رفتار این کشور در منطقه کنترل داشته باشیم. این مقام همچنین افزود که واشنگتن قصد دارد هفته آینده نمایندگانی به خاورمیانه اعزام کند تا از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بخواهد از ماه نوامبر خلا حاصل از قطع صادرات نفت ایران را تامین کنند. وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال معاف شدن برخی شرکت‌‌‌‌ها از تحریم‌‌‌‌های نفتی علیه ایران وجود دارد، گفت: تردید دارم که بگویم به طور کلی معافیتی وجود نخواهد داشت. اما در حال حاضر پاسخ نه است. معافیتی نخواهیم داد.

مقام آمریکایی با بیان اینکه تردید شرکت‌‌‌‌های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران نتیجه تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام در 18 اردیبهشت ماه است، افزود: تجربه من نشان می‌دهد که شرکت‌‌‌‌ها اساسا به تحریم‌‌‌‌های ثانویه (واشنگتن) توجه می‌کنند. مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین با این ادعا که کشورهای بسیاری با دغدغه‌‌‌‌های آمریکا درباره ایران همدل هستند، اضافه کرد: کشورهای بسیار زیادی مایل به پیروی و حمایت از رویکرد ما هستند چرا که (ایران) را یک تهدید می‌بینند. سه شنبه 18 اردیبهشت و پس از ماه‌‌‌‌ها تلاش سه قدرت اروپایی برای حفظ آمریکا در برجام، ترامپ با اعلام خروج واشنگتن از توافق هسته ای گفت که تحریم‌‌‌‌های رفع شده به مدد این توافق دوباره اعمال خواهند شد. این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبه رو شد که همگی اعلام کردند که به برجام پایبند می‌مانند. کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد که روند تجدید قانون انسداد را آغاز کرده تا شرکت‌‌‌‌های اروپایی فعال در ایران را از تحریم‌‌‌‌های آمریکا محافظت کند.



  کد خبر : 5488
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :